Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over een reis van From A to Everywhere

Wij begrijpen dat je mogelijk nog vragen hebt. Op deze pagina hebben we de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan telefonisch, per e-mail of het snelst via WhatsApp.

Algemene vragen

From A to Everywhere is ontstaan uit de passie voor reizen van oprichters Stefano en Damian. Opgegroeid in avontuurlijke gezinnen, ontwikkelden zij een levenslange liefde voor ontdekking. From A to Everywhere is toegewijd aan het creëren van zorgeloze, op maat gemaakte reiservaringen die perfect aansluiten bij de wensen van onze reizigers. Wij zijn jouw persoonlijke gids naar onvergetelijke herinneringen.

From A to Everywhere maakt gebruik van VZR Garant voor verplichte garantiestelling. VZR Garant zorgt ervoor dat je je boekingsbedrag terugkrijgt, je boeking kunt vervolgen of gerepatrieerd wordt als From A to Everywhere financieel onvermogen ervaart voor het einde van je boeking. Voor de voorwaarden kun je terecht op de website van VZR Garant.

From A to Everywhere (89544501) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Dit fonds garandeert dat je (een deel van) je reissom terugkrijgt als de reis door een calamiteit niet volledig kan worden uitgevoerd. Ook krijg je noodzakelijke meerkosten vergoed als de reis moet worden aangepast of als je vervroegd moet worden gerepatrieerd. Een calamiteit is een abnormale gebeurtenis veroorzaakt door molest of natuurramp. Voor de volledige garantieregeling, klik hier.

From A to Everywhere hecht veel waarde aan de bescherming van persoonsgegevens. In de Privacyverklaring geven we duidelijke en transparante informatie over hoe wij omgaan met persoonsgegevens. We houden ons altijd aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Lees hier meer over hoe From A to Everywhere met jouw gegevens omgaat.

Een individuele rondreis, ook wel privé reis of reis op maat genoemd, wordt samengesteld op basis van jouw wensen en voorkeuren of die van je reisgezelschap. Dit betekent dat de rondreis kan worden georganiseerd voor één of meerdere reizigers.

Boeken en betalen

Bij From A to Everywhere verkopen wij 4 soorten reizen:

1. Rondreizen

Bij onze rondreizen zitten overnachtingen, activiteiten, een volledig verzekerde huurauto, een reisgids en onze razendsnelle ondersteuning voor, tijdens en na de reis inbegrepen. Daarnaast is het mogelijk om vluchten toe te voegen aan jouw rondreis.

2. Strandvakanties

Bij onze strandvakanties zitten overnachtingen, een reisgids en onze razendsnelle ondersteuning voor, tijdens en na de reis inbegrepen. Daarnaast is het mogelijk om vluchten en een volledig verzekerde huurauto toe te voegen aan jouw rondreis.

3. Verrassingsreizen

Bij onze verrassingsreizen zit vervoer, overnachtingen, een reisgids en onze razendsnelle ondersteuning voor, tijdens en na de reis inbegrepen.

4. Stedentrips

Bij onze stedentrips zitten vluchten, overnachtingen, een reisgids en onze razendsnelle ondersteuning voor, tijdens en na de reis inbegrepen.

5. Jongerenreizen

Bij onze jongerenreizen zitten vluchten, transfers, overnachtingen, een reisgids met leuke stranden, activiteiten, clubs, bars en restaurants en onze razendsnelle ondersteuning voor, tijdens en na de reis inbegrepen.

Bij From A to Everywhere houden wij niet van verborgen kosten. Wel dient de toeristenbelasting vaak pas ter plaatste betaald te worden.

Als je een reis hebt geboekt en je wilt iets wijzigen, kun je aan From A to Everywhere vragen om dat te regelen. Wij zullen ons best doen, maar kunnen niet altijd garanderen dat het lukt. Wij brengen geen administratiekosten in rekening voor het wijzigen. Wij zullen je laten weten hoeveel de wijziging gaat kosten. Als je het eens bent met die kosten, moet je die nieuwe reissom betalen. Als de nieuwe reissom lager is dan wat je eerst zou betalen, krijg je het verschil terug.

De aanbetaling bedraagt 20% van de reissom plus het volledige bedrag van eventuele
vliegtickets. De aanbetaling dient binnen 14 dagen na de boeking te zijn ontvangen.

Zeker weten. Wij zullen jou een e-mail sturen wanneer wij jouw (aan)betaling hebben ontvangen. 

Ja, dat kan, maar hier zitten wel kosten aan verbonden.

 

Indien er een vlucht bij de Reis is inbegrepen dan is de Reiziger bij annulering de volgende
bedragen verschuldigd:
a. tot en met 56 dagen vóór de dag van vertrek: de annuleringskosten van de vlucht + 20%
van het overige deel van de reissom;
b. vanaf 55 dagen tot en met 22 dagen vóór de dag van vertrek: de annuleringskosten van de
vlucht + 50% van het overige deel van de reissom;
c. vanaf 21 dagen tot en met 7 dagen vóór de dag van vertrek: de annuleringskosten van de
vlucht + 75% van het overige deel van de reissom;
d. vanaf 6 dagen voor vertrek: 100% van de reissom.


Indien geen vlucht is inbegrepen is de Reiziger de volgende bedragen verschuldigd:
a. tot en met 56 dagen vóór de dag van vertrek: 20% van de reissom;
b. vanaf 55 dagen tot en met 22 dagen vóór de dag van vertrek: 50% van de reissom;
c. vanaf 21 dagen tot en met 7 dagen vóór de dag van vertrek: 75% van de reissom;
d. vanaf 6 dagen voor vertrek: 100% van de reissom.

Het reizen

Het moment van inchecken hangt af van de luchtvaartmaatschappij. We reserveren altijd stoelen voor jullie om ervoor te zorgen dat jullie als reisgezelschap naast elkaar zitten. Je ontvangt je boardingpasses uiterlijk 2 weken voor vertrek, zodat je zorgeloos op reis gaat.

Ja, absoluut! Dit is één van de vele services die wij aanbieden voor een zorgeloze reis. Om dit te regelen hebben we jullie volledige namen zoals vermeld in jullie paspoort of ID-kaart nodig, jullie geboortedatum, documentnummer en de vervaldatum van het paspoort of de ID-kaart.

Je paspoort of ID-kaart moet vaak nog 6 maanden geldig zijn.

Het is essentieel om een goede reisverzekering te hebben. Bij From A to Everywhere kun je deze afsluiten tijdens het boeken, ongeacht of je in Nederland of daarbuiten woont. Wij zullen je verwijzen naar onze verzekeringspartner. Als je op het laatste moment nog een verzekering nodig hebt, regelen we dit snel voor je. Een annuleringsverzekering kan van pas komen bij ziekte en is ook beschikbaar.

Autohuur

Het huren van een auto voor je vakantie zou een zorgeloze ervaring moeten zijn. Daarom bieden wij uitsluitend auto’s aan met ons uitgebreide all-inclusive pakket. Dit pakket bevat alle verzekeringen, waardoor je niet voor verrassingen komt te staan, zowel aan de verhuurbalie als tijdens de huurperiode. Wij zijn de meest voordelige optie die volledige transparantie en gemoedsrust biedt, zonder verborgen kosten.

Wij verwijzen je graag naar de website van All-in Autohuur voor meer informatie.

Contact

Bij From A to Everywhere streven wij ernaar om jou altijd de beste service te bieden, ongeacht het moment van de week of de aard van jouw vraag.

  • E-mail: Je kunt ons bereiken op support@fromatoeverywhere.nl.
  • Telefonisch: Je kunt ons telefonisch bereiken tijdens de weekdagen van 09:00 tot 17:00 uur. Dit kan op +31 6 239 48 926.

  • WhatsApp (aanbevolen): Voor jouw gemak is ons WhatsApp-team beschikbaar van 08:00 tot 23:00 uur, elke dag van de week, inclusief feestdagen en weekenden. Dit kan op +31 6 239 48 926.

Bij een noodsituatie kun je ons bellen of een bericht sturen via WhatsApp. We streven ernaar om binnen 5 minuten te reageren.

Wij hopen dat je terugkijkt op een mooie reis. Je kunt bij ons een review achterlaten op Google. Jouw feedback is ontzettend waardevol voor ons en helpt ons om onze diensten verder te verbeteren en andere klanten te informeren over wat ze kunnen verwachten. Klik hier om een review te plaatsen.

Bij From A to Everywhere hechten we veel waarde aan jouw tevredenheid. Als jij een klacht hebt, kun je deze indienen via e-mail of door een berichtje te sturen via WhatsApp. Wij zullen jouw klacht serieus nemen en ons best doen om deze naar tevredenheid op te lossen.